Gaming i læring og inkludering

I samarbeid med:
Event Partners:

Hvordan kan man bruke gaming i læring og inkluderingsarbeid og hvordan kan unges interesse og talenter for gaming og e-sport omformes til kompetanse for arbeidslivet? Og Hvordan bruker vi gaming og online dataspill som læringsressurser i arbeid med læreplanmål?

Starter
27
.
January
2025
Event start:
January 27, 2025
︁
Konferansen streames
Påmelding og priserRegistration and price list

Åpning av konferansier Samuel Massie

27
.
January
Jan 27
9:50
10:00

Velkommen til landskonferansen; gaming i læring og inkludering. Dette er 3. år på rad vi samler fagfolk fra hele landet. Playstation ambassadøren; Samuel Massie vil lose oss trygt gjennom 2. dager med masse tidsaktuelle foredrag til læring og inspirasjon for oss alle.

Spillpedagogikk - spill og nødvendige betingelser for læring

27
.
January
Jan 27
10:45
11:30

Spill i skolen er Tobias Staaby størsteprofesjonelle lidenskap. Foredragsholderen har jobbet med spill i klasserommet i flere år, og blant annet utviklet opplegg for bruk av spillet The WalkingDead i religion og etikk.

 Foredraget vil omhandle hvordan man som lærer kan bruke spill som strukturerte førstehåndserfaringer for å didaktisere fagstoff for elevene.

Lunsj Gaming

27
.
January
Jan 27
11:30
12:30

Far fortvilte – sønnen droppet ut og ble gamingproff

27
.
January
Jan 27
13:30
14:00

Sønnen ble hekta på gaming og droppet skolen. Etter at han ble proff, forsto far mer hva sønnens lidenskap handlet om. I dag reiser de sammen for å gi unge og voksne et innblikk i gamingens mange myter.

Mer informasjon kommer

Game On

27
.
January
Jan 27
14:00
14:30

GAME ON er et unikt samarbeid mellom UiA, Varodd Utvikling og næringslivet, hvor det samarbeides om å få folk med digitale ressurser i jobb. Studentene gjennomfører et 1-årig tilpasset studie i Akademisk e-sport på Universitet i Agder, samtidig som de jobber parallelt i næringslivet. Både i studiet og i bedriften får studentene bruk for gaming- og IT-kunnskapene sine.

Studiet videreutvikler ferdigheter som er viktig for dagens samfunn innenfor spillhistorie, programmering, psykologi, video og lyd, spilldesign samt e-sport. I tillegg statistikk, kart og logistikk.

Digitale Talenter: Styrkebasert læring som bro tilbake til jobb og studier

27
.
January
Jan 27
15:30
16:15

Hvordan kan gaming bidra til å styrke individers unike evner og skape nye veier tilbake til arbeidslivet eller studier? I dette foredraget deler Sina Erichsen og Inger-Johanne Mørk fra årets sosiale entreprenør, Jobloop, hvordan de brukerstyrkebasert læring og tett oppfølging for å hjelpe unge mennesker med å gjenoppdage sine talenter og bygge en bærekraftig fremtid. Gjennom praktiskeeksempler og innsikt viser vi hvordan digitale ferdigheter kan forvandle utfordringer til muligheter.

Karrierekompetanse og problemløsning i overgangsfaser gjennom refleksjonspillet ThiGro®

28
.
January
Jan 28
9:00
9:45

Foredraget fokuserer på hvordan refleksjonsspill kan benyttes i undervisningen for å bidra til livsmestring i overgangsfaser og utvikling av karrierekompetanse. Foredraget vil presentere funn fra utprøvingen av spillet. Funnene er basert på analyse av svar fra en anonym spørreundersøkelse og pedagogisk observasjon av personer som var med å spille spillet. Foredragsholder vil demonstrere spillportalen ThiGro®, som består av flere spill for ulike målgrupper.

Lunsj gaming

28
.
January
Jan 28
12:00
13:00

Digitale talenter og arbeidsmarkeds behov

28
.
January
Jan 28
12:30
13:00

AS3 Norge har de siste fire årene jobbet aktivt med å finne frem til gode løsninger for å matche unge digitale talenter med behovene for digital kompetanse i arbeidsmarkedet. DIGITALE TALENTER er et heldigitalt program utviklet av AS3 og Noroff School of Technology der unge med digital interesse og talent både får formell kompetanse og hjelp til å finne en passende jobb. I foredraget vil AS3 og Noroff dele bakgrunn for samarbeidet, samt erfaringer og resultater, og planer videre for programmet.

E-sport og spill i skolen - Både fag og pedagogisk verktøy

28
.
January
Jan 28
13:00
13:30

I takt med den digitale utviklingen har e-sport ogspill stadig blitt mer og mer relevant innen utdanning. Dette foredraget tarfor seg hvordan e-sport kan integreres i skoleverket både som et eget fag ogsom et kraftfullt pedagogisk verktøy. Sant belyse hvordan e-sport ogspillpedagogikk kan fremme inkludering, motivasjon og læring blant elever, ogbidra til en moderne og engasjerende skolehverdag.

Marius Hauso har i tre år drevet esport som valgfag ved Vormedal Ungdomsskole, tatt videreutdanning som spillpedagog, og brukt mye av sin fritid på å hjelpe andre skoler sette opp egne e-sport ilbud.

Tidspunkt

Date

27
.
January
28
.
January
2025
Jan 27
January 28, 2025

Sted

LoCation

Scandic Oslo Airport

Konferansier

Samuel Massie

Samuel Massie er kjent for masse engasjement, motivasjon, og livsglede. Dette er Samuel Massies nye liv. Den tidligere skoletrøtte og motivasjonsløse tenåringen ble kastet ut i en mediastorm uten like da seilskuten «Berserk» forsvant i ishavet. I dag er han blitt en populær foredragsholder, programleder og konferansier.

Kategorier

Categories

Arbeid og velferd
Helse og omsorg
Psykisk helse
Utdanning

Fysisk deltakelse:

Uten overnatting 1000,-

Med overnatting 2000,-

Inkludert:

Lunsj alle dager, konferansebillett, goodiebag, Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Digitale priser:

Enkeltbillett digital deltakelse 1000,-

Gruppepriser:

Inntil 5 deltakere 5000,-

Inntil 10 deltakere9000,-

Inntil 15 deltakere 13.000,-

Inkludert:

Tilgang til stream av alle foredrag og eventer under konferansen, Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

No items found.

Samuel Massie

Konferansier og playstation Ambassadør

Les mer

Oppdag mer